KLANTENSERVICE
KLANTENDIENST
Bij onze klantendienst kan je terecht, zowel wanneer je een vraag hebt voor onze apothekers, als wanneer je vragen hebt rond een bepaald aanbod of je levering. Je contacteert ons zo:
· Via email: klantenservice@kenkoo.be
· Via facebook: http://www.facebook.com/kenkoobe
· Via twitter: http://www.twitter.com/kenkoo_be
De klantendienst is van maandag tot vrijdag open van 9u – 17u.
BESTELLEN & LEVEREN
Bestellen bij Kenkoo kan eigenlijk heel eenvoudig.
1) Winkelmandje
Je selecteert de producten die je nodig hebt. Je hebt keuze uit 30.000 producten. Vind je niet het product dat je zoekt, contacteer ons dan via info@kenkoo.be
2) Adresgegevens & levering
- Je kan je bestelling thuis laten leveren of op een ander leveradres
- Je kan je pakket ook laten leveren bij 1 van onze 180 partner apothekers.
3) Betalen
Voor het betalen maken we gebruik van een partner, ICEPAY. Icepay is gespecialiseerd in online betalingen, en zorgt ervoor dat jouw betaling op een uiterst veilige manier gebeurt. De betaling gebeurt trouwens volledig bij hen. Wij krijgen enkel het bericht door of een betaling al dan niet goed is afgerond. Meer weten over Icepay
4) Bevestiging
Eens je betaling succesvol is afgerond, sturen we je een bevestiging van jouw bestelling. Ook wanneer jouw pakketje werd ingepakt en klaarstaat om opgehaald te worden door onze logistieke partner PostNL, laten we dat weten.
5) Verzending door PostNL
Kenkoo heeft PostNLals logisitieke partner gekozen. Hierdoor kunnen we ook voor een perfecte afleverservice op zaterdag zorgen, zonder meerprijs.
PostNL houdt rekening met het leefpatroon van de ontvanger, en leveren daarom bij particulieren eerder in de late namiddag of avond. Als je pakje bij een bedrijf toekomt, probeert PostNL deze steeds overdag te leveren.
Als je niet thuis bent, ontvang je van PostNL een briefje met een ‘niet thuis-code’. Daarmee kan je bvb. de leveringsopties van je bestelling eenvoudig wijzigen, naar een PostNL Locatie of naar een andere dag. Na 2 niet geslaagde bezorgpogingen, wordt het pakketje naar een Post NL locatie gestuurd, waar het 14 dagen bewaard wordt.
6) Levertermijnen
Als een product bij Kenkoo in voorraad is, kan je tot 18 uur bestellen, om het de dag nadien geleverd te krijgen. Wanneer je product bij één van onze partners in voorraad is, zijn er andere levertermijnen.
Een overzicht
Algemeen: Pakjes worden afgeleverd van maandag tot zaterdag. Enkel op zondag doen we geen leveringen.
Bestelling tijdens de week (van maandag tot vrijdag)
Product is voorradig: als je voor 18 uur bestelt, leveren we het je de dag nadien. .
Product in stock bij partner:
- Geneesmiddelen & verzorgingsproducten: Is een product bij de groothandel voorradig is, kunnen we deze - mits bestellen voor 15u45 - ook de dag nadien leveren. Voor een zeer beperkt aantal producten moeten we een extra dag wachten.
- Lenzen: courante lenzen kan je bestellen tot 17u45 om 2 dagen nadien geleverd te krijgen. Meer gespecialiseerde lenzen kunnen 2 tot 6 werkdagen duren. We houden je op de hoogte van het tijdstip van versturen.
Bestelling tijdens het weekend:
Als je in het weekend bestelt, leveren we pas op dinsdag.
7) Kosten voor levering
- Leveren doen we enkel in België en Nederland.
- Vanaf € 49 is je levering gratis in België, voor Nederland is dat vanaf € 59.
- Bestel je voor minder dan € 49, betaal je in België een supplement van €6,95.
- In Nederland betaal je bij een bestelling onder de € 59, een supplement van €7,95
RETOUR & KLACHTEN
1) Bestelling is nog niet verzonden
Als je nog geen bevestigingsmail hebt gekregen dat je bestelling is verzonden, kan je ons via klantenservice@kenkoo.be laten weten dat je afziet van deze bestelling. Wij storten u dan het reeds betaalde geld terug.
2) Bestelling is al verzonden
Wil je een product retourneren? Dat kan, zonder enig probleem.
Stuur een mailtje naar klantenservice@kenkoo.be met vermelding van je naam, je ordernummer en de producten die je wenst te retourneren. Wij laten je dan weten op welke manier u het gemakkelijkste uw retourrecht uitoefent.
Eens je onze bevestiging in handen hebt, kan je je product gratis terugbrengen naar één van onze partner apotheken. Je kan het product ook terugzenden naar Kenkoo, maar dan zijn de verzendingskosten voor jouw rekening.
Let op! Niet alle producten kunnen teruggebracht worden! Hiervoor neem je best contact op met onze klantenservice.
3) Klachten en Geschillenregeling
- We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via klantendienst@kenkoo.be. We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.
- Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming.
- Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de FOD Economie bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be/nl
Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr